.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 3 شنبه

در ادامه تحركات مشكوك دولت باكو در تحريف تاريخ حدود آذربايجان و اران و شروان هم اكنون تبليغات منفي عليه ايرانيان و چاپ كتاب هاي رسمي و غير رسمي عليه تماميت ارضي ايران گسترش يافته است . به گزارش « تابناك » در كتاب هاي درسي جمهوري آذربايجان ادعا شده است پانصد سال پيش كشوري به نام آذربايجان ! وجود داشته كه اردبيل و تبريز هم جزو آن بودند و ايرانيان از زمان كوروش (بزرگ ) به اين سرزمين تجاوز مي كرده اند! در اين كتاب ها مزدك كمونيست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان يك سنت بابكي دفاع شده است . همچنين از دوره چنگيز و تيمور به عنوان دوران طلايي تاريخ ياد شده است ! در كتاب هاي درسي دولت باكو نسبت به 9 استان ايران ادعاي ارضي شده و حتي جالب اين كه مازندران و گيلان هم جزو آذربايجان به شمار رفته اند!

كاخ سفيد تحريم هاي جديدي را عليه ايران در دستور كار خود قرار داده است . به گزارش عصر ايران « استوارت لوي » معاون امور مبارزه با تروريسم وزارت خزانه داري آمريكا در مصاحبه اي با نشريه نيوزويك ضمن اعلام اين مطلب افزود در تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران سپاه پاسداران و شركت هاي زير مجموعه اين نهاد نظامي هدف قرار گرفته اند. اين مقام آمريكايي به نيوزويك گفت : هدف اصلي اين تحريم ها تحت فشار قرار دادن شركت هايي است كه از سوي فرماندهان عالي رتبه اين نهاد نظامي اداره مي شوند. جمهوري اسلامي ايران ابزار تحريم را روشي ناكارآمد و فرسوده دانسته و اعلام كرده است كه در راه كسب تكنولوژي صلح آميز هسته اي از تحريم ها و تشديد فشارهاي سياسي نمي هراسد . آمريكا نيز گفته است در صورتي كه ايران به پيشنهاد اتمي اعضاي 1 +5 درباره انتقال اورانيوم غني شده ايران براي مراحل بازفراوري به خارج از ايران موافقت نكند ايران از دو هفته ديگر بايد منتظر اعمال تحريم هاي جديد عليه خود باشد.

از ديوان محاسبات كشور خبر مي رسد گزارشهاي اوليه از تفريغ بودجه سال 87 نشانگر حدود 17 ميليارد دلار اختلاف بين مبلغ حاصل از فروش ميعانات گاز گاز طبيعي مايعات گازي فرآورده هاي نفتي و ميزان واريز شده به خزانه است . به عبارت ديگر بنابر اين گزارش حدود 17 ميليارد دلار از ارز حاصل از صادرات موارد فوق به حساب خزانه واريز نشده است . اين اختلاف در سالهاي 85 و 86 نيز به ترتيب يك ميليارد دلار و 10 ميليارد دلار گزارش شده بود .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.